sunnuntai 14. huhtikuuta 2013

Blogi jää tauolle

En ole vielä ihan varma tästä, mutta hyvin vahvasti näyttää nyt siltä, että blogi jää tosiaan tauolle. Tänään olin Koneen kentällä mätsärissä Nanan ja Opas Alfin kanssa, ja joku vatipää varasti kamerani sillä aikaa kun olin Nanan kanssa kehässä. Outoa oli se, ettei varkaalle kelvannut vieressä ollut lompakkoni jossa oli 50€. Alfi oli siinä ja kaikki muutkin kamani olivat vieressä, ja kehästä oli  vieläpä suora näköyhteys tuohon kohtaa. Enhän minä nyt kuitenkaan koko ajan ehtinyt kyttäämään kamoja kun piti keskittyä Nanaan, joten näin valitettavasti kävi.

Taloudellisesti tuo nyt ei ollut kova pala, koska kamera oli jo suhteellisen iäkäs, eikä itseasiassa ollut onneksi edes muistikorttia sisällä. Ärsyttää vain se käytännön seikka, ettei minulla nyt ole kameraa. Niinpä mitä luultavimmin laitan tämän bloginkin tauolle siihen asti kunnes kamera löytyy. En kuitenkaan lyö mitään lukkoon, kenties intoudun kirjoittamaan jotain ja vaikkapa lisäämään vanhoja kuvia joukkoon. Katsotaan nyt. Mutta eilen, lauantaina, Alfi tuli meille hoitoon, ja nyt kohta käyn viemässä sen kotiin. Tässä kuvasarja siitä mitä olemme tehneet. Kävimme Sellossa bussilla, ja lisäksi olemme koirapuistoilleet. 

Mätsärissäkin kävimme ja siellä sujui ihan hyvin kaikki, vaikka koirat eivät tällä kertaa sijoittuneetkaan. Sattuneista syistä sieltä minulla ei ole kuvia. Mutta tässä nämä kuvat :)





















Näin tällä kertaa. Jos jollain on myydä järjestelmäkameraa (mallista en vielä ole ihan päässyt yksimielisyyteen pääni sisällä jylläävien äänien kanssa), otan mielelläni tarjouksia vastaan! Joko tänne blogiin, tai sitten sähköpostiini llinjama@gmail.com. Ja joo onhan niitä vaikka mitä myytävinä eri palstoilla, mutta en tosiaan tiedä vielä minkä kameran haluan, niin paha mitään mennä ostamaan. Myös mielipiteitä eri järkkäreistä otetaan vastaan! Tuo varastettu ensijärkkärini oli siis Canonin EOS 1000D, enkä toista sellaista kyllä varmaankaan aio hankkia.

13 kommenttia :

  1. No olipa raukkamainen teko siltä varkaalta... Mä olen aina mätsäreissä ja agilitykisoissa jättänyt tavarat vartioimatta, jotenkin uskoo että koiraihmiset ovat rehellisiä ja vastuullisia, mut vielä mitä...

    Sillon ku hankin uuden kameran, kävin Rajala Pro Shopeista kyselemässä käytettyjä runkoja (putkia mulla on sen verran monta), koska budjetti ei ihan uuteen sitten joustanut. Kannattaa ahkerasti etsiä! 1000D:stä yksi parempi versio on 1100D, siinä on laajemmat ISO-arvot ja videokuvausmahdollisuus. :-) Mulla 550D ja hyvin toiminut!

    P.S. Millä ohjelmalla tuo upea banneri on tehty? :-D Miten saat tekstin otsikon keskelle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, itsekin olen aina ajatellut ettei kukaan tuollaisesta paikasta mitään varasta. Enkä usko että kyseessä oli kukaan ohikulkijakaan, koska silloin mukaan olisi varmasti lähtenyt myös se 50€.

      Totta, Rajala Pro Shopeissa olen usein asioinutkin, mutta en ole ajatellut että sieltä saisi käytettynäkin ostettua kameroita. Kiitos vinkistä! 1100D:tä olen kokeillut ja harkinnut, kuin myös 550D:tä. On tämä vaikeaa. Mutta toisaalta ei kuvaamisessa ole niinkään kyse rungosta eikä edes objektiivista kuin kuvaajan taidoista.

      Bannerista en ikävä kyllä osaa sanoa mitään, koska se ei ole minun tekemäni. Hevostalli.netissä kyselin bannerille tekijää ja noin hienon sain, eli suosittelen! Nyt en kyllä äkkiä muista miten tuon otsikon sai keskelle, mutta ei se mikään hirveän monimutkainen juttu ollut. Itse en ole kovin hyvä koodaamisessa/ulkoasullisissa säätämisissä, mutta googlaamalla olen löytänyt hyviä vinkkejä, etenkin englanninkielisiltä sivuilta.

      Poista
    2. Aivan kuten muistelinkin, tuo ei ollut monimutkainen juttu. Näin sain itse toimimaan:

      http://nohomewithoutyou.blogspot.fi/2012/10/blogger-vinkki-otsikon-keskittaminen.html

      Poista
  2. Voi harmi että kamerasi varastettiin :( Mäkin olen aina jättänyt kaikki tavarat just esim. mätsäreiden aikana vartioimatta ja yleensä mulla on ollut koira häkissä tavaroiden vieressä jonka takia olen ajatellut ettei kukaan ainakaan uskalla varastaa... Toivottavasti löydät jonkun kameran!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, on tuo kyllä tosi ihmeellistä että joku viitsii noin vain viedä toisen kameran. Enköhän minä jonkun vielä löydä :) Tuutteko tämän viikon sunnuntaina Gardenian pihaan mätsäriin?

      Poista
  3. Oli tarkoitus, mutta vaikuttaa siltä että Emmi on alottelemassa juoksuja joten ei varmaan päästä :)

    VastaaPoista
  4. no ompa kurja juttu tuo kamera homma. Tosi kummallista että joku mätsärissä varastaisi kameran ja vielä jos lompakot sun muut vieressä. eikö järjestelmä kamera ole aika isokin? Eikö se ole vaikea varastaa. Kyllä on tyhmiä ihmisiä maailma täynnä.

    Itseäni harmittaa kun tämä blogi jää tauolle, yksi lemppareistani, joten toivottavasti edes jotain kirjoittaisit !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi, kiitos ihanasta kommentista! :') Eipä se mun järkkäri mikään mahdottoman iso ollut, mutta kyllä silti jaksaa ihmetyttää miten jollain voi olla pokkaa.

      Toivon itsekin että jaksaisin inspiroitua kirjoittamisesta, aika näyttää. Tosi ihanaa kuulla että olet tykännyt lukea blogiani.

      Poista
  5. Kiva blogi, jään seurailemaan:)


    http://littledonuts.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onko mahdollista tosiaan kirjoittaa kommentti ilman, että edes lukee koko postausta? Miksi kukaan jäisi tauolle jäävää blogia seuraamaan? No, täällä ollaan taas, joten jos OIKEASTI olet jäänyt seuraamaan niin ei muuta kuin tervetuloa! :)

      Poista
  6. Kävipäs tylsästi ja "mukamas" koiraihminen. Harmittaahan tuollainen. Kyllä ihmiset ovat inhottavia. Sen verran sanoisin, että onneksi lompakkoa ei viety, koska oletan, että siellä on kuitenkin henkkarit ja yleensä papereita, mitä sitten joutuu hankkimaan uudestaan. Ikävä juttu, anyway, M-L ja Ossi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep... Tuo on totta, lompakon häviäminen olisi tosiaan harmittanut! Onneksi saan nyt kuitenkin uuden kameran, ja vakuutuksesta toivottavasti jotain rahoja vanhasta kamerasta :)

      Poista

Yhteyttä voi ottaa myös sähköpostin kautta :)
llinjama@gmail.com